فصل گیلاس

پنچ شنبه طبق روال هر روز ساعت 5 از خواب بیدار شدم.سرحال و قبراق، اگه روز اداری بود کسل و دلگیر بودم از اینکه مجبورم زود از خواب پاشم.

دست و صورتمو شستم و به بالکن رفتم تا ریه ها رو از هوای خنک صبح گاهی پر کنم.به به چه هوای دل انگیزی.

همسر نون تازه و آش و حلیم خرید، چای رو دم کردم و با هم صبحونه خوردیم.

فلاسک رو از آب جوش پر کردم و مقداری کیک و کلوچه تو سبد گذاشتم و راهی باغ شدیم.بعد از چهار سال زحماتمون داشت نتیجه میداد.


گیلاسها و آلبالوها رسیده بودن وموقع چیدنشون بود.از گیلاسها عکس گرفتم و تو گروه خانواده ارسال کردم.مادر جان پیامم رو ریپلای کرد و برای نهار دعوتمون کرد.


مقداری گیلاس چیدیم و زیر سایه درختا چای و کلوچه خوردیم.

مقداری از گیلاسها رو به عشایر نزدیک باغ دادیم، اونا هم دوغ محلی به ما دادن.

ظهر شده بود و ما هنوز میوه ها رو کامل نچیده بودیم، هوا گرم شده بود، بچه ها مدام زنگ میزدن کجایید؟

برگشتیم خونه بابا و نهار خوردیم، بعد از استراحت گیلاسها رو بین خانواده تقسیم کردیم.

عصر برادر جان زنگ زد و گفت دوست داره خودش بره گیلاس بچینه، من خسته بودم و توان دوباره رفتن رو نداشتم، دعوتشون کردم روز بعد بریم، قبول کردن و قرار گذاشتیم جمعه عصر بریم سمت باغ.

دوتا برادرا و خانماشون قبل از ما رسیدن و بیشتر از اینکه گیلاس بچینن عکس گرفتن

یکی از فامیلا با خانمش بدون اطلاع ما اومده بود گیلاس بچینه، آقا یواش به خانمش گفت کم بچین برا خودشون هم بزار، خانم گفت خودشون نمیخوان، برا چیشونه؟

دوتا پلاستیک پر کردن و دیگه پلاستیک نداشتن، خانم گوشه لباسشو جمع کرد و اونو هم پر کرد، موقع رفتن گفت یه مقداریشو میخوام بدم همسایمون ثواب داره


یه مقدار گیلاس و آلبالو چیدیم  و  به خونه روستایی رفتیم، اونجا بساط کباب رو راه انداختیم و بعد از شام به خونه هامون برگشتیم.


نظرات 5 + ارسال نظر
ربولی حسن کور شنبه 23 تیر 1403 ساعت 10:33

خاموش عزیز!
تجربه بهم ثابت کرد این نوع غلط گیریها به جز ایجاد دلخوری نتیجه چندانی نداره.
دیگه تصمیم گرفتم ساکت بمونم مگر این که مورد حادی پیش بیاد. که اون را هم به صورت خصوصی خدمتشون عرض میکنم.

ممنون دکتر
من یکی از اینکه وقت میزارید و غلط گیری میکنید ناراحت نمیشم، بقیه رو نمیدونم البته

خاموش دوشنبه 18 تیر 1403 ساعت 07:31

شرمنده، کلمه درست ثواب هست. دکتر ربولی، دیگه از شما انتظار بیشتر داشتیم! غلط املایی نمی گیرین!!!
ثواب/ صواب ….. ثواب اسم است به معنای «پاداش»، به ویژه پاداشی که در آخرت در ازای کارهای نیک این جهان داده می‌شود، اما صواب صفت است، به معنای «درست، صحیح» یا «بجا، مناسب»
تا الان وبلاگی نرفتم که نگارش و فاصله ها رو رعایت کرده باشه و از همه مهم تر دیکته صحیح داشته باشه.
ماشاءالله همه هم از دم، دکتری دارن.
محصولات باغتون هم پربرکت!

دشمنتون شرمنده
ممنون که نسبت به نگارش و دستور زبان بیتفاوت نیستید.
ممنون، برکت زندگیتون روز افزون

نسرین یکشنبه 3 تیر 1403 ساعت 09:39 https://yakroozeno.blogsky.com/

یه ضرب المثل خوب داریم میگه: در دیگ بازه حیای گربه کجا رفته؟
من جای تو بودم ساکت نمی موندم با خنده می گفتم زحمت آبیاری و کود و هزار جور کار ریز و درشت کردیم چرا نخوایم عزیزم؟

طمعشون زیاد و انصافشون کم
خیلی وقتا از حرفای بقیه خجالت میکشم و خودمو به نشنیدن میزنم در صورتی که اونا باید خجالت بکشن از این همه پررویی

شادی شنبه 2 تیر 1403 ساعت 11:10 http://setarehshadi.blogsky.com/

حالا بچینن نوش جونشون ولی اینجوری زحمت‌ها رو بی‌ارزش نکنن برا چیشونه؟!

افراد دیگه ای هم اومدن و چیدن ولی با ملاحظه و به اندازه، این یکی بی انصاف بود واقعا

ربولی حسن کور شنبه 2 تیر 1403 ساعت 09:15 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
واقعا خودتون برای چیتونه؟ این همه آبیاری و کوددهی و .... را هم همین طوری برای مردم انجام دادین!

سلام دکتر
خیلی بی انصافن، از هزینه ها و زحمتهای ما خبر ندارن که

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد