تعطیلات عید

سلام سلام

تعطیلات هم تموم شد امیدوارم به همگی خوش گذشته باشه.

روز 28 اسفند که آخرین روز کاری بود مرخصی گرفتم، شب قبلش عروسی دعوت بودیم، بدنم خسته و کوفته بود، تا ظهر خوابیدیم

داداشم با خانمش و خانواده همسرش از شهرهای شمالی راهی شهر ما بودن، مامان زنگ زد که شب میرسن و حسابی در تکاپوی تدارک شام بود

من ساعت 5 رفتم کمکش، قبلش خواهرم اومده بود و یه مقدار از کارها رو کمکش انجام داده بود.

برای شام سه تا مرغ شکم پر کردیم و دو مدل خورشت و دو مدل پلو،با سالاد و مخلفات

از اون شب برنامه ما این شد که ساعت 5 صبح بخوابیم و ساعت 1 بیدار شیم

نهار رو ساعت 5 عصر در دل طبیعت میخوردیم، معمولا کباب پایه ثابت همه ی نهارامون بود

شام رو ساعت 12 شب بعضی مواقع حتی 1 شب میخوردیم.

چند روزی به سمت مناطق گرمسیری رفتیم و از سرسبزی و هوای خوب اونجا نهایت استفاده رو بردیم.


مهمونا یه سر به شیراز رفتند ولی من ترجیح دادم تو خونه استراحت کنم.شیراز اینقد شلوغ بود که از رفتنشون پشیمون شده بودن


هفته ی اول کاری رو مرخصی گرفتم، چند روز پشت سر هم  مهمون داشتم، از لحاظ جسمی خسته میشدم اما از لحاظ روحی شارژ بودم.


آخرای تعطیلات دوباره به سمت جنوب رفتیم، قصد داشتیم تا سیزده بدر اونجا باشیم

هوا به شدت گرم بود، دو روز قبل از سیزده بدر به شهر سرد خودمون برگشتیم.

برای سیزده بدر تصمیم گرفتیم یه جای نزدیک بریم که موقع برگشت به ترافیک نخوریم

 

به اندازه 15 نفر برنج درست کردم و سه تا مرغ رو کبابی خورد کردم و مواد زدم،

وسایل رو جمع کردیم، از سوپری زغال و نوشیدنی گرفتیم و به پارک جنگلی رفتیم،

 درختان بلوط تازه جونه زدن و زمین مثل مخمل سبز شده بود

خانواده ها گروه گروه زیر درختان بلوط بساط پهن کرده بودند.


یه جا که چند درخت بزرگ نزدیک به هم بود بساطمون رو پهن کردیم.  چای و تنقلات خوردیم ، آتیش روشن کردیم و کباب رو آماده کردیم.

عصردوتا کیسه زباله برداشتیم و علاوه بر زباله های خودمون که شامل پوست کیک و شکلات و قوطی دوغ و نوشابه بود، زباله های  اطرافمون رو هم جمع کردیم.

چند سالی میشه که از ظروف یه بار مصرف و سفره و لیوان یه بار مصرف استفاده نمیکنم.

با غروب آفتاب هوا به شدت سرد شد، چای آتیشی خوردیم و وسایل رو جمع کردیم.

وقتی رسیدم خونه یه دوش گرفتم و ساعت ده رفتم که بخوابم،باید برای یه روز کاری سنگین آماده میشدم.


از اتفاقات تلخ فاکتور گرفتم

دلتون شاد



 

نظرات 4 + ارسال نظر
منیژه شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 21:43

سلام سال نو مبارک پریمهر خانم نازنین. تعطیلات با دورهمی خانوادگی خیلی خوبی داشتید کلی شارژ میشه آدم البته به قول شما با خستگی فیزیکی. ما امسال هم دید و بازدید نداشتیم به خاطر کرونا. همسرم زیادی دیگه رعایت میکنه.

سلام منیژه جان
ممنون، سال نو شما هم مبارک
بهترین تفریح برای من دورهمی با خانواده و فامیله

ربولی حسن کور شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 17:51 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
این خوابیدن تا ظهر هم واقعا لذتی داره برای خودش!
امیدوارم سال خوبی را در پیش داشته باشید و سال‌های بعد هم بهتر از امسال باشند

بعضی وقتا که روتین زندگی بهم میخوره برگشتن به روال قبل خیلی سخت میشه
ممنون

زهرا..‌. پنج‌شنبه 18 فروردین 1401 ساعت 03:05 http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام عزیزم خوبید؟
سال نوتون مباررررک
امیدوارم سالی پراز شادی و سلامتی و موفقیت باشه براتون

چه تعطیلات زیبایی.....امیدوارم کانون خانوادتون همیشه گررررم باشه عزیزدلم

سلام عزیزم
ممنون
سال نو شما هم مبارک
ممنون

نسرین دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 12:17 https://yakroozeno.blogsky.com/

همیشه به سادی و سلامتی
از حالا تا یکماه شیراز یعنی بهشت دلم میخواست الآن اونجا بودم.

ممنون عزیزم
آره واقعا شیراز الان مثل بهشت میمونه، جای شما سبز
دیروز به همکارم میگفتم دوست دارم یه ماه مرخصی بگیرمو بریم شیراز، از دیدن بلوارها و باغها و بویدن بهارنارنج این شهر سیر نمیشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد