سفر به روستا

جمعه ساعت 9 از خواب بیدار شدم.همسر قبل از من بیدار شده بود.قرار بود عروسی یکی از فامیلهای همسر در یک روستای دور برویم.

بچه ها رو از خواب بیدار کردیم .

صبحونه نخورده لباس پوشیدیم و آماده رفتن بودیم که برق قطع شد.حالا مونده بودیم در پارکینگ رو چطوری باز کنیم،

زنگ زدم به صاحب خونه که طبقه بالای ما هستن، جواب ندادن، شب قبل عروسی دخترش بود، احتمال میدادم خواب باشن.

نیم ساعت بعد دوباره تماس گرفتم، کلید رو دادن و ما بالاخره حرکت کردیم.رفتیم از خودپرداز پول گرفتیم.بنزین هم زدیم.

تایر ماشین کم باد شده بود، اون رو هم درست کردیم و در نهایت ساعت 11 راه افتادیم.

قبلا هر وقت گذرمون به این مسیر میفتاد کبابی سید نگه میداشتیم و صبحونه رو اونجا میخوردیم.

مسیر زیبا بود،پر از درختان بلوط و درختان اناری که فقط تعدادی انار رو شاخه هاشون مونده یود.

از منطقه سردسیر گذشتیم و به منطقه گرمسیر رسیدیم.

هوا بهاری بود،میشد با یه لباس راحت کنار جاده توقف کرد و چای خورد.

باغهای مرکبات دلبری میکردن.حتی کوچه های روستاها پر از درختان مرکبات بود. گلهای کاغذی قرمز از دیوار حیاط خونه ها با زیبایی فراوان بالا رفته بودن، درختان بلوط همچنان پربرگ و بار بودند.

بعد از دو ساعت به روستای مورد نظر رسیدیم، تو محوطه بزرگی قالی های قرمز پهن کرده بودن و دورتا دورشو بالشهای قرمز با ملحفه سفید گلدوزی شده چیده بودند.

همسر و بچه ها تو محوطه نشستن و من به سمت خونه راهنمایی شدم.میدونستم که کیوان زیر آفتاب مستقیم اذیت میشه، صداش زدم که با بچه ها همراهم بیاد، اولش گفت که همینجا میشینم، بعد از ده دقیقه پشیمون شد و دست دلوان و کسرا رو گرفت و اومد پیش ما.

نهار رو خوردیم و همراه خانواده داماد و مدعوین به سمت خونه عروس راه افتادیم.

ما چون میخواستیم زود برگردیم و به شلوغی جاده نخوریم کادو رو دادیم و خدا حافظی کردیم.




نظرات 8 + ارسال نظر
مهربانو سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 11:40 http://baranbahari52.blogsky.com/

آخی چقدر برام جالب بود توصیفی که از سفرتون داشتی .. گذر از سردسیر و رسیدن به گرمسیر .. چه سرزمین زیبا و شگفت انگیزی داریم و صد حیف و افسووووس
امیدوارم خوشبخت بشن و از انتخابشون تا همیشه راضی باشن.

مهربانو جان واقعا یه دنیا تفاوت رو تو این مسیر یه ساعته میبینیم

ان شاالله

زهرا..‌. پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 01:24 http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام پریمهر جان
چقدر باتوصیف هاتون و عکسی ک قبلا گذاشته بودی،محل زندگیتون برام جذاب وزیباست
خوشبحالتون..
من عاشق عروسی روستایی و رسم ورسوماتشمولی ای کاش تا اخرهمراهی میکردین مطمئنا بیشترخوش میگذشت

سلام زهرا جان
ممنون
خیلی خوب بود، متاسفانه بخاطر شلوغی جاده در عصر جمعه نشد بمونیم

نسرین چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 14:54 https://yakroozeno.blogsky.com/

همیشه به شادی

ممنون

ربولی حسن کور چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 12:40

ممنون
فقط یکی شون مونده
اون رو هم دست کردیم

اون رو هم درست کردم
ممنون از وقتی که برای رفع اشکالات گذاشتید

ربولی حسن کور چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 11:17

اون یکیو فقط من باب مثال عرض کردم

ای داد، پس کلی غلط املایی دارم، بگردم پیداشون کنم

ربولی حسن کور چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 10:13 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
قبلا زود به زود آپ میکردین!
خوشحالم که بهتون خوش گذشته.
یکی از اقوام برای عروسی رفته بودند روستا میگفت یه گوسفندو سر بریدند و آویزون کردند و بعد هرکسی میرفت و هر قسمتیشو که دوست داشت میبرید و میزد به سیخ و میبرد و میگرفتش روی آتیش!
میگم میدونین من چقدر به غلطهای املائی حساسم؟ نمونه اش همون سطر اول!

سلام دکتر
انرژیم ته کشیده، آذر ماه تموم بشه دوباره انرژیم برمیگرده.
ممنون
آره، مخصوصا رو جگرش دعواست, البته غذا رو جدا درست میکنن و اینجور کباب رو بخاطر خوش گذشتن به مهمونا انجام میدن، غذای اصلی محسوب نمیشه.
ممنون که تذکر دادید، درستش کردم

منیژه سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 16:55

سلام خانم‌پریمهر. احساس می‌کنم یه منطقه خوش آب و هوا زندگی می‌کنید. ازسردسیر گذر کردید و به گرمسیر رسیدید خیلی جالب بود. خوش به حالتون . ما در حال خفقان از آلودگی تهران و سر و صدا.

سلام منیژه جان
بله منطقه ما خوش آب هواست، با یه ساعت رانندگی به منطقه گرمسیر میرسیم
هر شهری مزایای خودشو داره، مزیت شهر ما خوش آب و هوا بودنشه اما از امکانات شهری خبری نیست، بیمارستان درست و حسابی نداریم، مراکز تفریحی و خرید نداریم، مدارس هم در سطح متوسط هستن، فرودگاهمون فقط یه پرواز به تهران داره و کلی معایب دیگه.
ممنون که اینجا رو میخونی و نظر میدی

علی واعظ بزرگی دوشنبه 22 آذر 1400 ساعت 12:41 https://sahargaheomid.blogsky.com/

سلام
وبلاگ زیبایی دارید. موفق و بهروز باشید.

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد